Inicjatywy projektowe istotnie różnią się od bieżących działań w firmie.
Projekt to zbiór czynności wykonywanych w celu osiągnięcia wyznaczonych celów głównych i pośrednich w skończonym czasie. Zawiera się w nim między innymi inicjowanie, planowanie (w tym harmonogramowanie, budżetowanie), realizacja i kontrola zadań potrzebnych do osiągnięcia celów projektu.
Realizacja projektu zależy od kilku czynników: uczestników, dostępnych zasobów, czasu, budżetu, jakości i ryzyka. W codziennej pracy koncentrujemy się na powtarzających się czynnościach. Z kolei w projektach musimy zrezygnować z takiego podejścia i ukierunkować się na pojedyncze działania zrealizowane w konkretnej jednostce czasu przy określonym budżecie.
Tego rodzaju zmiana podejścia do pracy wymaga edukacji, dlatego proponujemy przeprowadzenie szkolenia dla Państwa pracowników, które pozwoli zrozumieć na czym polega podejście projektowe i przećwiczyć w kontrolowanych warunkach poszczególne umiejętności wymagane do sprawnego przeprowadzenia projektu.
Ramowy program szkolenia:
- Definicja i nomenklatura branżowa;
- Zastosowanie narzędzi projektowych w różnych inicjatywach organizacyjnych – korzystne / niekorzystne;
- Planowanie projektu, zarządzanie kluczowymi zasobami i błędy popełniane na pierwszym etapie projektu;
- Budowanie zespołu;
- Tworzenie zakresu projektu;
- Harmonogramowanie projektu (szacowanie i wycena czasu, budowanie harmonogramu od zera);
- Zarządzanie opóźnieniami, ścieżka krytyczna, bufory;
- Zarządzanie ryzykiem;
- Zarządzanie jakością;
- Lessons learned;
- Motywowanie zespołu projektowego;
- Planowanie i zarządzanie komunikacją wewnętrzną;
- Planowanie i zarządzanie komunikacją zewnętrzną;
- Zarządzanie priorytetami, zadaniami; delegowanie;
- Zarządzanie zmianą.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w takim zakresie i chciałbyś poznać więcej szczegółów jak możemy pomóc,
serdecznie zapraszamy do konsultacji