Każdy projekt szyty jest na miarę, jednak dla lepszej orientacji przedstawiam przykład ramowego programu rozwojowego dla organizacji.
Każdy punkt jest orientacyjny i zależy od ilości osób zaangażowanych w projekt oraz od potrzeb Klienta.
START |
Konsultacje dot. potrzeb klienta |
2-3 sesje video lub telekonferencyjne z kluczowymi osobami. W rezultacie zostaje przygotowany raport podsumowujący kluczowe potrzeby klienta |
|
Zjazd doradczy |
Sesje z wybranymi pracownikami na tematy zdefiniowane w ramach analizy potrzeb (np. współpraca, komunikacja, procesy, jakość, zarządzanie projektami, onbording, itd.). |
Praca konsultanta w firmie Klienta. Ten etap polega na przeprowadzeniu szeregu spotkań z pracownikami, których będzie obejmował projekt, w celu poznania ich opinii na tematy opracowane w celach projektu (wyżej). W rezultacie powstaje matryca procesów, interesariuszy wraz z ich oceną omawianych zagadnień (in plus / in minus) oraz propozycją zakresu warsztatów. |
|
Zjazd szkoleniowy |
Szkolenie w wybranym obszarze + ćwiczenia wdrożeniowe |
Szkolenia i warsztaty dopasowywane są do indywidualnych potrzeb klienta na jego etapie rozwoju organizacji. Jeśli jest taka potrzeba, do szkoleń zapraszani są eksperci w danej specjalizacji (np. copywriting, dykcja, strategia, itd.). Lista typowych zagadnień szkoleniowych znajduje się na stronie hreffects.pl/projektyrozwojowe |
|
Zjazd doradczy |
Konsultacje wewnętrzne: sesja pytań i odpowiedzi |
Pierwszy etap projektu doradczego + przeprowadzone szkolenia powodują tzw. Rozmrożenie (wg Kurta Lewina), czyli autorefleksje nt. stanu obecnego organizacji w kontekście jej potrzeb rozwojowych. Ta faza wywołuje pierwszy entuzjazm (u tych co oczekiwali zmiany) lub pierwszy opór (u tych, którzy obawiają się zmiany lub nie mają na nią chęci z powodu poczucia wygody). Konsultacje mają na celu zebrać pozytywne i negatywne spostrzeżenia na temat wprowadzonych działań oraz omówić te najpilniejsze. |
|
Zjazd szkoleniowy |
Warsztaty z Zarządzania Zmianą (1-2 dni) |
Cały projekt to wdrożenie pewnej zmiany. Nauczenie się przez organizację nowego sposób działania w danym zakresie to dla osób zaangażowanych w ten projekt zmiana na jakimś poziomie zachowania. Ponieważ prawidłowe przeprowadzenie zmiany zależy przede wszystkim od ludzi, elementem niezbędnym w PROJEKCIE DORADCZYM są warsztaty z zarządzania zmianą, na których uczestnicy zapoznają się z mechanizmami zmiany w organizacji, z etami jakich można się spodziewać w trakcie zarządzania zmianą, z różnicami indywidualnymi wobec zmiany oraz przećwiczą jak radzić sobie ze swoimi emocjami w trakcie zmiany. |
|
Zjazd doradczy |
Wypracowanie, przedstawienie i omówienie propozycji usprawnień w wybranych zagadnieniach |
W połowie projektu doprecyzowujemy priorytety i zakres planowanego wdrożenia. Na tym etapie okazuje się, że niektóre ze zdefiniowanych potrzeb zostały sprawnie zrealizowane na wcześniejszych etapach, ale przy okazji wyszły nowe problemy. W podejściu organicznym do organizacji wiemy, że wszystkie obszary funkcjonowania są ze sobą połączone. Dlatego na tym etapie pracujemy nad opracowaniem usprawnień, które bardziej holistycznie wesprą nowe standardy w wybranych zagadnieniach. |
|
Zjazd szkoleniowy |
Warsztat antystresowy oraz gra symulacyjna, pozwalająca na przećwiczenie działań w środowisku po zmianach |
Po wypracowaniu wszystkich usprawnień i działań należy przećwiczyć je w praktyce. Wdrożenie nowych sposób działania, nawet przy niewielkiej korekcie dotychczasowych praktyk, wiąże się ze stresem wynikającym z popełniania błędów, znacznie większej ilość czasu i energii jaką trzeba poświęcić na działanie wbrew nawykom, konieczności akceptowania wrażenia chaosu. To normalny etap, jednak dla organizacji najbardziej narażony na ryzyko wycofania się z podjętych inicjatyw. Dlatego kolejnym stałym elementem PROJEKTU DORADCZEGO jest warsztat antystresowy. |
|
Wdrożenie |
3 dni konsultingowe rozłożone w czasie + indywidualne, godzinne, sesje mentoringowe z wybranymi osobami |
Radzenie sobie w nowej rzeczywistości jest sporym wyzwaniem dla uczestników zmiany, dlatego wszelkie wątpliwości będę opracowywane z konsultantem tak by likwidować pojawiające się przeszkody mentalne i organizacyjne i utrzymać tempo nauki, ewentualnie wesprzeć drobne korekty wynikające z codzienności organizacyjnej. |
Dzień szkoleniowy: 3000 zł netto
Dzień doradczy: 1500 - 2000 zł netto
(zależy od lokalizacji klienta i jego specyficznych wymagań)
Przyjmując założenie, że projekt pozwoli na 5% wzrost wydajności wyłącznie u 10 osób, zakładając, że każda z nich zarabia 6000 zł brutto – całość zwróci się w 12 miesięcy.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w takim zakresie i chciałbyś poznać więcej szczegółów jak możemy pomóc,
serdecznie zapraszamy do konsultacji